Naszą specjalizacją są prozdrowotne formy ruchu. Ale poradzimy sobie także z cięższym sprzętem.

Czym jest fitness? 

„Fit” (ang. sprawny) oznacza znajdowanie się w szczytowej formie dzięki odpowiedniemu treningowi. W odróżnieniu od rekreacji fitness to różno­rodna aktywność́ fizyczna, przed którą stawiamy zróżnicowane cele, w zależności od płci, wieku, ogólnej sprawności fizycznej i potrzeb. Osiągniecie tego celu jest złożonym procesem, którego przebieg ma miejsce w specjal­nie do tego stworzonych klubach fitness. 

Fitness to dynamiczny stan (system) poszukiwań dobrego samopoczu­cia z punktu widzenia psychologicznego i socjologicznego, w połączeniu z dążeniem do osiągnięcia maksymalnej sprawności fizycz­nej poprzez różnorodne formy ruchowe dostosowane do możliwości, oczekiwań klienta, który tym samym bierze znaczną odpowie­dzialność za funkcjonalne doskonalenie własnego organizmu. 

Na fitness składa się wiele komponentów zdrowot­nych i psychomotorycznych. Przyjmuje się, że komponentami ogólnej sprawności fizycznej są: wydolność sercowo-naczyniowa, siła, gibkość, budowa i skład ciała. 

Znaczenie zajęć fitness w życiu współczesnego człowieka 

Fitness to zajęcia wszechstronne dla ludzi w każdym wieku, o różnej sprawności fizycznej, które mogą być uprawiane przez całe życie. Mają charakter prozdrowotny, niezwiązany z rywalizacją sportową, a jedynym przeciwnikiem dla ćwiczącego jest jego własna słabość. uSłużą rozwojowi osobowości we wszystkich jej sferach: fizycznej, psychicznej i emocjonalnej. 

Korzyści płynące z zajęć fitness – zdrowotne, utylitarne i estetyczne:

  • pozytywnie wpływają na sprawność fizyczną 
  • stymulują układ krążenia i oddychania w celu zwiększenia wydolności organizmu 
  • zwiększają odporność układu immunologicznego 
  • poprawiają przemianę materii 
  • redukują nadmiar tkanki tłuszczowej 
  • zwiększają siłę i wytrzymałości mięśni 
  • zmniejszają tętno spoczynkowe 
  • obniżają ciśnienie tętnicze krwi 
  • obniżają poziom cholesterolu 
  • zwiększają gęstość kości 
  • zwiększają stabilność stawów 
  • wzmacniają więzadła stawów 
  • wpływają pozytywnie na sylwetkę (kształtują ciało)
  • poprawiają sen
Naszą specjalizacją są prozdrowotne formy ruchu:
  • joga
  • pilates
  • zdrowy kręgosłup
  • trening powięziowy (rolowanie, czyli autorozluźnianie międzypowięziowe z użyciem wałków piankowych)
  • stretching
  • mobility
  • fit ball

Świętnie też sprawdzimy się w ćwiczeniach z dominantą muscle:

  • ABT
  • TBC
  • Trening obwodowy
  • Body pump (fit sztangi)
  • Body shape

A także w formach mieszanych cardio+muscle:

  • trening interwałowy (HIIT, Tabata)
  • trening funkcjonalny
  • Core

Zainteresowane kluby zachęcamy do kontaktu. Kliknij
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie O mnie